Gra w kolory

„Gra w kolory” koncentruje się na dziecku, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się. Dziecko poznaje świat całościowo przez działanie, badanie i odkrywanie. 

Zainspirowana „Teorią inteligencji wielorakich” Howarda Gardnera, który pokazał i udowodnił , że inteligencja jest dynamiczna i wielopłaszczyznowa, wykracza poza zdolności lingwistyczno-logiczne, które tradycyjnie testujemy i oceniamy w nauczaniu, i że sukces zależy od indywidualnych predyspozycji dziecka długo zastanawiałam się nad formą zajęć tego typu w grupie 3latków. Chciałam by stały się one dla dzieci źródłem nie tylko poznania kolorów i ich prawidłową identyfikacją, ale też źródłem  niezapomnianych doznań estetycznych, pobudziły ich twórczą aktywność, wzbogaciły ich wyobraźnię.

Organizując dzieciom spotkania z kolorami postanowiłam zainspirować je przede wszystkim ciekawą literaturą, muzyką, a przede wszystkim świetną zabawą wykorzystując przy tym różnorodne pomoce dydaktyczne. Stwarzając powyższe sytuacje mam na celu przede wszystkim wyzwolić w dziecku naturalną chęć poznania i uczestnictwa w zajęciach.