top of page

Zajęcia dodatkowe

Poza zajęciami obowiązkowymi prowadzonymi w grupach dzieci uczestniczą w zajęciach dodatkowych, które polegają na łączeniu nauki z zabawą i są przede wszystkim szansą na rozwijanie zainteresowań dziecka oraz poszukiwaniem talentów, które w nim drzemią. Pozwalają na wzmacnianie wiary malca we własne możliwości oraz pomagają rozwijać elastyczność i kreatywność, tak bardzo dziś potrzebne.

Zajęcia dodatkowe realizowane w Publicznym Przedszkolu „Dzieciątka Jezus” Parafii Świętej Rodziny w roku szkolnym 2023/2024

0_2.jpeg

Język angielski

Angielski w naszym przedszkolu to nic innego jak zabawa. To nauczanie języka w formie najbardziej atrakcyjnej dla dziecka – przy pomocy piosenek, gier, rysunków, komiksów, bajek czy zabawek. Najważniejsze w tym okresie rozwojowym jest to, aby dzieci miały przyjemność z nauki.


Taka forma zajęć sprawia, że nowe słowa i zwroty zapamiętywane są w sposób naturalny. Nauka języka angielskiego od najmłodszych lat ma swoje zalety. Dziecięcy mózg chłonie jak gąbka – bardzo szybko przyswaja nowe wiadomości. Dzięki temu dzieci przyswajają nowe słówka, zwroty, treści co daje im świetną bazę dla dalszej językowej edukacji.

Prowadzący 

Sylwia Jaciuk

Grupy

I, II, III, IV

Zajęcia sportowo-ruchowe

Zabawy ruchowe dla dzieci są interesującą i ciekawą formą wspomagającą rozwój osobowy – zwiększają wydolność organizmu, poprawiają sprawność fizyczną i umysłową, likwidują nerwowe napięcia i sprzyjają czynnemu spędzaniu czasu w przedszkolu. Każda zabawa uczy dzieci nowych doświadczeń, a przede wszystkim prawidłowo rozwija koordynację całego organizmu dziecka. Zabawy będące naturalnymi postaciami ruchów, najlepiej zaspokajają wrodzoną potrzebę ruchu fizycznego u przedszkolaków, a my staramy się dać dzieciom jak najlepsze warunki dla ich rozwoju.
 

Prowadzący 

Nazar Litun

Grupy

I, II, III, IV

0_1.jpeg
0_0.jpeg

Warsztaty muzyczne

To zajęcia umuzykalniające prowadzone przez wokalistkę zespołu „Moja Rodzina”. Osobę, która miłością do muzyki zaraża maleńkie serca naszych pociech. Warsztaty muzyczne mają na celu rozwijanie intonacji muzycznej, rytmiki, wyobraźni oraz umiejętności improwizacji u dzieci. To budowanie słownika melodyczno – rytmicznego. Zajęcia są autorskim pomysłem pani Antosi, która łączy metody Dalcrozea, B. Srauss oraz E. Gordona w zależności od wieku dzieci. Elementy muzykoterapii pozwalają na wyzwolenie emocji, wyciszaniu się oraz na możliwości wyrażania siebie w świecie muzyki.

Prowadzący 

Antonina Wiśniewska Wenda

Grupy

I, II, III, IV

Religia

„Kochani przez Boga” – program religii

Cel ogólny – znajomość i uczenie się podstawowych elementów religii katolickiej i odkrywanie Boga jako dawcy świata i życia.

Cele szczegółowe:

 

  • Przedstawienie Pana Boga jako kogoś, kto nas zna i kocha.

  • Dziecko wie, że Maryja jest Matką wszystkich uczniów Pana Jezusa, czyli naszą Matką

  • Ukazanie modlitwy różańcowej jako sposobu poznawania Pana Jezusa.

  • Zapoznanie dzieci z historią treści i znaczeniem modlitwy pańskiej.

  • Zapoznanie dzieci z osobą Anioła Stróża i budzenie ufności do Niego.

  • Zapoznanie dziecka z historią Bożego Narodzenia i Jego przesłaniem.

  • Przygotowanie do Świąt Bożego Narodzenia.

  • Ukazanie niedzieli nie tylko jako dnia odpoczynku, ale przede wszystkim jako szczególnego spotkania z Jezusem Zmartwychwstałym.

  • Ukazanie dziecku roli księdza: uczenie ufności i życzliwości wobec Kapłanów.

  • Dziecko rozumie Wielki Post jako czas zmiany się na lepsze z pomocą Pana Jezusa.

  • Z radością witamy Pana Jezusa z Jerozolimy (Niedziela Palmowa).

  • Opowiadanie biblijnego wydarzenia zmartwychwstania Pana Jezusa.


Środki dydaktyczne – Pismo Święte, ilustracja Pana Jezusa wśród dzieci, obrazki Anioła Stróża, obraz Maryi, plakaty itp.
Metody – rozmowa, opowiadanie, pokaz, lektura Pisma Świętego, śpiew, praca plastyczna, itp.

Program religii jest dostosowany do każdej grupy wiekowej.

Prowadzący 

Marta Stawińska

Grupy

I, II, III, IV

0_0-3.jpeg

Zajęcia z symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania

To metoda czytania sylabami i jeden z elementów terapeutycznych Metody Krakowskiej. Opiera się ona na wiedzy na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu. Twórczynią Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania jest prof. Jagoda Cieszyńska.

Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania opiera się na najnowszych badaniach neuropsychologicznych, a także na wieloletniej praktyce terapeutycznej prof. Jagody Cieszyńskiej. Nazwa metody odnosi się wprost do organizacji funkcji językowych mózgu. Wykorzystuje zarówno mechanizmy symultaniczne, czyli globalne, całościowe, którymi zajmuje się prawa półkula, jak i sekwencyjne, linearne, za które odpowiada półkula lewa.

Głównym założeniem metody jest nauka czytania sylabami. Podczas zajęć dzieci poznają sylaby, którym nadawane jest znaczenie, dzięki czemu proces zapamiętania materiału staje się łatwiejszy. Według prof. Cieszyńskiej metoda ta jest nie tylko skutecznym sposobem zdobywania umiejętności czytania ze zrozumieniem, ale też dla niektórych dzieci jedynym sposobem umożliwiającym rozpoczęcie budowania systemu fonetyczno-fonologicznego.

Prowadzący 

Nauczyciele grup

Grupy

I, II, III, IV

Zajęcia logopedyczne

W naszym przedszkolu prowadzone są zajęcia logopedyczne grupowe oraz indywidualne. Celem terapii jest profilaktyka prawidłowego rozwoju mowy oraz korekcja wad wymowy. Dzieci podczas zajęć usprawniają aparat artykulacyjny, oddechowy, stymulują rozwój słuchu, wywołują prawidłowo głoski i utrwalają je.

Pamiętajmy, że logopeda czuwa nie tylko nad piękną artykulacją dzieci. Skupia się na wszystkich czynnikach, które mogą zaburzać rozwój komunikowania się .

Prowadzący 

Aneta Chmielewska

Grupy

I, II, III, IV

0_1-2.jpeg
Sztuka i Rzemiosło

ZAJĘCIA KONSTRUKCYJNE

Zabawy konstrukcyjne odbywają się w naszym przedszkolu co najmniej raz w tygodniu i przy użyciu rozmaitych klocków.  Zajęcia konstrukcyjne są uniwersalnym rodzajem zabaw, które ewaluują wraz z wiekiem naszych przedszkolaków i mają pozytywny wpływ na ich rozwój. Młodsze dzieci  ustawiają klocki jeden na drugim, wznosząc w ten sposób swoje wieże. Starsze maluchy używają większej ilości klocków i budują bardziej skomplikowane konstrukcje. Zajęcia uczą nasze dzieci myślenia przestrzennego, ćwiczą w nich zdolności manipulacyjne oraz umiejętności budowania. Rozwijają kreatywność – podczas zajęć dzieci mogą swobodnie eksperymentować z klockami, tworzyć swoje własne projekty, co wspiera rozwój ich wyobraźni. Ponadto, zajęcia rozwijają w nich zdolności matematyczne i zapoznają z różnego rodzaju podstawowymi zagadnieniami matematycznymi. Co więcej, zajęcia rozwijają umiejętności społeczne ucząc dzieci dzielenia się klockami, pomagania sobie oraz rozmawiania ze sobą.

Prowadzący 

wszystkie nauczycielki

Grupy

I, II, III, IV

ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM

W naszym przedszkolu raz w tygodniu mają miejsce zajęcia grupowe z panią psycholog. Ich głównym celem jest kształtowanie adekwatnej samooceny u dzieci, niwelowanie i zapobieganie agresji, rozwijanie kompetencji społecznych, współpracy oraz sposobów na radzenie sobie z silnymi emocjami: stresem, złością, lękiem. Dzieci mają okazję ćwiczyć metody rozwiązywania konfliktów, sposoby wchodzenia w prawidłowe relacje z rówieśnikami,  uczą się rozpoznawać związki pomiędzy zachowaniem, myślami oraz emocjami swoimi i innych ludzi, a także rozwijać swój twórczy potencjał. Zajęcia mają charakter ustrukturalizowanych spotkań grupowych, na które składają się odpowiednio dobrane gry, zabawy i ćwiczenia grupowe. Każde spotkanie ma swój cel, aktywność uczniów jest podporządkowana celom korygującym.

Prowadzący 

Izabela Wiśniewska

Grupy

I, II, III, IV

Poradnictwo dla dzieci
Zrzut ekranu 2024-09-23 o 18.33.01.png

Teatrzyk Studia Artystycznego EFEKT

Jest to wspaniała grupa ludzi, która powstała po to, aby wzbogacić dzieciństwo wszystkich maluchów. Poprzez swoje przedstawienia teatralne, chcą podarować dzieciom wspaniałe przeżycia, przekazać im cenne wartości oraz ciekawe formy spędzania czasu. Przedstawienia teatralne są dla naszych dzieci olbrzymią frajdą. Specjalnie dla najmłodszej grupy odbiorców przygotowują przepiękne inscenizacje, które są swoistą wariacją już istniejących, dobrze wszystkim znanych bajek, ale również tworzą zupełnie nowe, autorskie opowieści. Jedno łączy zarówno te pierwsze, jak i drugie – każda historia to cała masa śmiechu, zabawy a także wartościowy przekaz i cenna lekcja dla maluchów.

bottom of page