Zajęcia dodatkowe
Poza zajęciami obowiązkowymi prowadzonymi w grupach dzieci uczestniczą w zajęciach dodatkowych, które polegają na łączeniu nauki z zabawą i są przede wszystkim szansą na rozwijanie zainteresowań dziecka oraz poszukiwaniem talentów, które w nim drzemią. Pozwalają na wzmacnianie wiary malca we własne możliwości oraz pomagają rozwijać elastyczność i kreatywność, tak bardzo dziś potrzebne.
Zajęcia dodatkowe realizowane w Publicznym Przedszkolu „Dzieciątka Jezus” Parafii Świętej Rodziny w roku szkolnym 2023/2024
Język angielski
Angielski w naszym przedszkolu to nic innego jak zabawa. To nauczanie języka w formie najbardziej atrakcyjnej dla dziecka – przy pomocy piosenek, gier, rysunków, komiksów, bajek czy zabawek. Najważniejsze w tym okresie rozwojowym jest to, aby dzieci miały przyjemność z nauki.
Taka forma zajęć sprawia, że nowe słowa i zwroty zapamiętywane są w sposób naturalny. Nauka języka angielskiego od najmłodszych lat ma swoje zalety. Dziecięcy mózg chłonie jak gąbka – bardzo szybko przyswaja nowe wiadomości. Dzięki temu dzieci przyswajają nowe słówka, zwroty, treści co daje im świetną bazę dla dalszej językowej edukacji.
Prowadzący
Sylwia Jaciuk
Grupy
I, II, III, IV
Zajęcia sportowo-ruchowe
Zabawy ruchowe dla dzieci są interesującą i ciekawą formą wspomagającą rozwój osobowy – zwiększają wydolność organizmu, poprawiają sprawność fizyczną i umysłową, likwidują nerwowe napięcia i sprzyjają czynnemu spędzaniu czasu w przedszkolu. Każda zabawa uczy dzieci nowych doświadczeń, a przede wszystkim prawidłowo rozwija koordynację całego organizmu dziecka. Zabawy będące naturalnymi postaciami ruchów, najlepiej zaspokajają wrodzoną potrzebę ruchu fizycznego u przedszkolaków, a my staramy się dać dzieciom jak najlepsze warunki dla ich rozwoju.
Prowadzący
Nazar Litun
Grupy
I, II, III, IV
Warsztaty muzyczne
To zajęcia umuzykalniające prowadzone przez wokalistkę zespołu „Moja Rodzina”. Osobę, która miłością do muzyki zaraża maleńkie serca naszych pociech. Warsztaty muzyczne mają na celu rozwijanie intonacji muzycznej, rytmiki, wyobraźni oraz umiejętności improwizacji u dzieci. To budowanie słownika melodyczno – rytmicznego. Zajęcia są autorskim pomysłem pani Antosi, która łączy metody Dalcrozea, B. Srauss oraz E. Gordona w zależności od wieku dzieci. Elementy muzykoterapii pozwalają na wyzwolenie emocji, wyciszaniu się oraz na możliwości wyrażania siebie w świecie muzyki.
Prowadzący
Antonina Wiśniewska Wenda
Grupy
I, II, III, IV
Religia
„Kochani przez Boga” – program religii
Cel ogólny – znajomość i uczenie się podstawowych elementów religii katolickiej i odkrywanie Boga jako dawcy świata i życia.
Cele szczegółowe:
-
Przedstawienie Pana Boga jako kogoś, kto nas zna i kocha.
-
Dziecko wie, że Maryja jest Matką wszystkich uczniów Pana Jezusa, czyli naszą Matką
-
Ukazanie modlitwy różańcowej jako sposobu poznawania Pana Jezusa.
-
Zapoznanie dzieci z historią treści i znaczeniem modlitwy pańskiej.
-
Zapoznanie dzieci z osobą Anioła Stróża i budzenie ufności do Niego.
-
Zapoznanie dziecka z historią Bożego Narodzenia i Jego przesłaniem.
-
Przygotowanie do Świąt Bożego Narodzenia.
-
Ukazanie niedzieli nie tylko jako dnia odpoczynku, ale przede wszystkim jako szczególnego spotkania z Jezusem Zmartwychwstałym.
-
Ukazanie dziecku roli księdza: uczenie ufności i życzliwości wobec Kapłanów.
-
Dziecko rozumie Wielki Post jako czas zmiany się na lepsze z pomocą Pana Jezusa.
-
Z radością witamy Pana Jezusa z Jerozolimy (Niedziela Palmowa).
-
Opowiadanie biblijnego wydarzenia zmartwychwstania Pana Jezusa.
Środki dydaktyczne – Pismo Święte, ilustracja Pana Jezusa wśród dzieci, obrazki Anioła Stróża, obraz Maryi, plakaty itp.
Metody – rozmowa, opowiadanie, pokaz, lektura Pisma Świętego, śpiew, praca plastyczna, itp.
Program religii jest dostosowany do każdej grupy wiekowej.
Prowadzący
Marta Stawińska
Grupy
I, II, III, IV
Zajęcia z symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania
To metoda czytania sylabami i jeden z elementów terapeutycznych Metody Krakowskiej. Opiera się ona na wiedzy na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu. Twórczynią Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania jest prof. Jagoda Cieszyńska.
Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania opiera się na najnowszych badaniach neuropsychologicznych, a także na wieloletniej praktyce terapeutycznej prof. Jagody Cieszyńskiej. Nazwa metody odnosi się wprost do organizacji funkcji językowych mózgu. Wykorzystuje zarówno mechanizmy symultaniczne, czyli globalne, całościowe, którymi zajmuje się prawa półkula, jak i sekwencyjne, linearne, za które odpowiada półkula lewa.
Głównym założeniem metody jest nauka czytania sylabami. Podczas zajęć dzieci poznają sylaby, którym nadawane jest znaczenie, dzięki czemu proces zapamiętania materiału staje się łatwiejszy. Według prof. Cieszyńskiej metoda ta jest nie tylko skutecznym sposobem zdobywania umiejętności czytania ze zrozumieniem, ale też dla niektórych dzieci jedynym sposobem umożliwiającym rozpoczęcie budowania systemu fonetyczno-fonologicznego.
Prowadzący
Nauczyciele grup
Grupy
I, II, III, IV
Zajęcia logopedyczne
W naszym przedszkolu prowadzone są zajęcia logopedyczne grupowe oraz indywidualne. Celem terapii jest profilaktyka prawidłowego rozwoju mowy oraz korekcja wad wymowy. Dzieci podczas zajęć usprawniają aparat artykulacyjny, oddechowy, stymulują rozwój słuchu, wywołują prawidłowo głoski i utrwalają je.
Pamiętajmy, że logopeda czuwa nie tylko nad piękną artykulacją dzieci. Skupia się na wszystkich czynnikach, które mogą zaburzać rozwój komunikowania się .
Prowadzący
Aneta Chmielewska
Grupy
I, II, III, IV