Klocki to uniwersalna zabawka, która gdy dziecko rośnie, pozwala mu wymyślać coraz bardziej skomplikowane zabawy i budowle. A kiedy jeszcze mogą pomóc w nauce matematyki, to stają się uniwersalną pomocą dydaktyczną. Dziecko świetnie się bawi, a przy okazji uczy niezwykle ważnych rzeczy. W trakcie codziennych zajęć pragnę wykorzystać klocki: NUMICON. NUMICON to brytyjski system budowania umiejętności matematycznych u dzieci. Jego podstawą są klocki zaprojektowane z myślą o dziecięcych strategiach uczenia się, oparte na naturalnym rozwoju myślenia matematycznego. Wielką zaletą kształtów Numicon jest ich multisensoryczność, a więc wykorzystywanie kanału wzrokowego (kształt, kolor), a także taktylnego (otwory w kształtach).
Uważam, że matematyka towarzyszy człowiekowi w codziennym życiu np.: podczas zakupów, planowania wydatków, obowiązkowej matury. Dlatego narodził się pomysł wprowadzenia treści matematycznych z elementami ruchu, które sprzyjają rozwijaniu wszystkich funkcji motorycznych i uczą dzieci matematyki w sposób przyjemny i zabawowy.
Innowacja została napisana, aby wspomagać i wspierać dziecięce rozumowanie bez podawania gotowych definicji. Ma za zadanie przybliżać trudne zagadnienia matematyczne w zabawie, zachęcić dzieci do myślenia matematycznego, gdyż podaje proste, łatwe i atrakcyjne dla nich sposoby realizacji zadań.
Monika Florkowska